perjantai 17. helmikuuta 2012

Half term

Tämä viikko on  kulunut Kiran kanssa Half term:iä viettäen, eli paikallista "hiihtolomaa". Tällä viikolla olen siis tehnyt tuplasti enemmän töitä, sillä Kira on ollut koko viikon kotona lomaa viettämässä. Viimeksi paljastinki hieman mitä kaikkea ohjelmaa meillä oli tälle viikolle suunnitelmissa. Mukava viikko takana, mutta on kyllä ihanaa että on viikonloppu ja Kiralla alkaa taas ensiviikolla koulu.

Maanantaina Kira kirjoitti pari ystävän päivä korttia (tietysti pojille :p) tiistaista Ystävänpäivää varten. Suuntasimme mukavan rauhallisen aamun jälkeen Worthingin toiseen elokuvateatteriin (Connaught Cinema) katsomaan elokuvaa A Monster in Paris. Kira oli tosi innoissaan elokuvasta, sillä esitys oli vielä 3D. Elokuva oli ihan hyvä, vaikka itse tykkäsinkin enemmän Alvin ja pikkuoravista. Tärkeintä, että Kiralla oli hauskaa ja hän piti elokuvasta. Matkalla kotiin poikkesimme palauttamassa myös kirjastoon lainatut kirjat ja kannoimme tietysti useita kirjoja vielä kotiin luettaviksi.

Tiistaina matkustimme bussilla Worthing Leirure Centre:n, jossa Kiralla oli ohjelmassa Mini Gladiators (kolmen tunnin liikuntatuokio). Tällä aikaa kävin hankkimassa itselleni Fit4 jäsenyyden kuukaudeksi (50puntaa). Tuolla jäsenyydellä saan käydä kuntosalilla ja ryhmäliikuntatunneilla sekä uimassa ja saunassa niin paljon kuin vain kerkeän ja jaksan. Onhan tuo aika kova hinta, mutta nyt on sitten käytävä salilla kun on noin paljon maksettukin. Kuukauden urheilukuuri alkoi siis nyt!
Tämän asian hoidettuani hengailinkin keskuksen kahvilassa lukemassa kirjaa (Sooloilua) ja odotin, että Kiran voisi hakea salista.
   Bussilla takaisin kotiin, lounas ja iltapäivällä tehtiinkin Hama-helmiä. Niitä puuhaillessa kuluikin iltapäivä rattoisasti ja illalla meille tuli päivällisvieraiksi Kiran yksi luokkakaveri, äitinsä ja pikkusiskonsa kanssa. Vieraat viihtyivätkin yllättävän pitkään ja tytöillä kierrokset senkun nousivat kellon tikittäessä eteen päin. Ruoan jälkeen vetäydyin tosin itse omaan huoneeseeni jatkamaan jo syksyllä aloittamaani virkattua villasukkaa. Jos sen saisi viimein valmiiksi.

Keskiviikko-päivää vietimme Brightonissa. Kiireetön aamu, sillä suuntasimme Brightoniin Maijan lounasseuraksi ja katsomaan iltapäivän Mad Science esitystä. Päivä oli aurinkoinen ja todella lämmin. Tai oli lämmin ainakin siihen aikaan kun istuimme Coastliner 700 -bussissa rantatiellä. Lisäksi ihmisiä oli aamupäivä klo11 aikaan yllättävän paljon liikkeellä, sillä bussi oli aika täysi ja se myöhästyi Brightoniin saapumisajastaan noin 20min. Kuuma, myöhässä oleva bussi + nälkäinen lapsi = ei niin mukava yhdistelmä. Lopulta selvisimme kuitenkin Maijan työpaikalle noutamaan häntä lounasseuraksemme. Kävimme syömässä jossain pienessä paikassa ja ruoka oli kyllä oikein hyvää. Maijan tunnin lounastauko hujahti nopeasti, Maija jatkoi töihin vielä pariksi tunniksi ja sillä aikaa me menimme Kiran kanssa Churchill Square Shopping Centre:en katsomaan Mad Science esitystä. Edellinen esitys oli juuri loppunut ja meillä oli hyvin aikaa kierrellä kokeilemassa erilaisia Mad Science juttuja. Reilun puolen tunnin "paja"kiertelyn jälkeen vielä Mad Science -esitys (tekivät kyllä tosi hienoja/hauskoja juttuja), jälkkärien metsästys ja olikin aika suunnata tapaamispaikalle, mistä Maija otti meidät kyytiin ja lähdettiin ajamaan kotia kohti.

Thursday, Worthing beach day and Bowling. Löhöily-aamun jälkeen kävimmen jälleen kirjastossa palauttamassa kirjoja ja lainaamassa uusia. Söimme nopeasti lounaan ja suuntasimme pyörillä rantaan. Siis minäkin pyörällä! Täällä (aikuiset)pyöräilijät ajavat muun liikenteen joukossa ja täällä kun on tuo vasemman puoleinen liikenne niin ehkä hieman jännitti tämä ensimmäinen, omakohtainen kosketus Englannin liikennejärjestelyihin, mutta hyvinhän se meni. Onneksi tie, jota pitkin ajoimme rantaan on aika hiljainen liikenteeltään ja rannan tie onkin tarkoitettu sekä kävelijöille että pyöräilijöille. Rannalla suuntasimme tutkiskelemaan rantaa muutamia kymmeniä metrejä "syvemmältä", sillä oli laskuvesi ja pääsimme kävelemään meren pojaa pitkin. Yhden leikin myötä myös huomasimme kuinka nopeasti merivesi lähtee nousuun. Ei mene montakaan minuuttia kun se on tullut jo monia metrejä ylemmäs. Tämän tutkimusretken jälkeen menimme rannalla sijaitsevalle leikkikentälle. Lapsia siellä oli aikas paljon kun kouluista on lomaa, mutta se ei Kiran menoa haitannut. Oli kiva huomata miten Kira uskalsi lähteä leikkimään ihan vieraiden lasten kanssa eikä jäänyt odottamaan, että kumpa kohta pääsisin tuohon juttuun yksin.
Leikkikentän viereen oli parkkeerannut Kahvila-auto, josta kävin hakemassa meille vielä kaakaot pieneksi lämmikkeeksi, vaikka Kiralla ei tainnut viileä edes olla kun oli juossut niin paljon. Minttukaakao vilakassa tuulessa oli kuitenkin SUPER hyvä valinta!

Illalla päivällisen jälkeen suuntasimme vielä Maijan ja Kiran kanssa keilaamaan! Meillä oli todella hauskaa. Ja sainpas tehtyä myös aika monta täyskaatoa! Täällä on lapsien keilausta helpottamaan nostettavat laidat sekä pallon "suuntaus/vauhdinanto"-teline.

Friday was a trampolining day! Tänään suuntasimme taas Worthing Leisure Centre:en, sillä Kira oli ilmoittautunut trampoliini-liikuntatuokioon (3tuntia). Kiran ollessa hyppimässä, minä kävin tutustumassa kuntosaliin. Salilla minua ohjeisti yksi salin työntekijä. Aluksi hän kysyi, mihin osa-alueeseen haluaisin keskittyä. Kerroin hänelle tavoitteitani ja sitten hän näytti mitkä liikkeet/laitteet olisivat minulle hyviä. Aluksi jännitti aika paljon, että mitenköhän tämä nyt menee, jos en ymmärräkkään mitä ohjaaja minulle neuvoo. Ymmärsin kuitenkin tosi hyvin ja odotan innolla, että pääsen maanantaina salille. Nyt tarvitsee enää jännittää miten pärjään ryhmäliikunta tunneilla.
Saliin tutustuttani menin tälläkin kertaa lukemaan kahvioon ja odottamaan Kiraa. Iltapäivä tuntui matelevan ja Maijakin joutui jäämään hieman ylitöihin. Maija ja Kira viettävät tänään prinsessa yötä ja päätettiin tehdä Maijalle pieni lahja, virtakku kirjan merkki. Kira ei ollut koskaan aiemmin kokeillut sormivirkkausta, mutta hienosti se näytti sujuvan ja saatiin hieno kirjanmerkki tehtyä.

Illalla jutskailinkin sitten poikaystäväni kanssa Skypen välityksellä ja ilmoitin itseni ensi viikon ryhmäliikuntatunneille. Luvassa siis Zumbaa, Body Balancea ja Bodypumpia. Saa nähdä miten käy, olenko ihan naatti ensi viikon jälkeen.

Unta tällä viikolla ei kyllä ole tarvinut odotella, ja nytkin alkavat silmäluomet painamaan aikalailla. Lauantaiksi ja sunnuntaiksi kutsuu Lontoo. Katsotaan mitä kaikkea siellä keksitään.
Niin ja onneksi olkoon jos jaksoit kaikki lätinät lueskella. ;)