sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

UK Mother's Day

Tänään ollaan vietetty Iso-Britannian äitienpäivää. Viimeviikolla suunniteltiin Kiran kanssa, että miten yllätetään äiti tai lähinnä, mitä tehdään aamupalaksi joka vietäisiin aamulla sänkyyn. Tänään herättiinkin seitsemältä toteuttamaan suunnitelmaamme, eli minä leivoin pellillisen sitruunamuffinseja sillä aikaa kun Kira viimeisteli äitienpäivälahjaansa. Aamupalaksi tarjoilimme myös mannapuuroa ja tuoremehua. Vitsi, että oon niin ilonen kun onnistuin tossa mannapuuron teossa, en siis polttanut sitä pohjaan, vaikka tein sitä ihan ekan kerran. Jee! Maija heräsi iloiseen mukavaan yllätykseen ja tottakai äidin kuuluu pari kyyneltä tirauttaa äitienpäivän kunniaksi. Mäkin olin tehnyt Maijalle äitienpäiväkortin onhan se sentään mun host-mom. Syötiin aamupala kaikki yhdessä Maijan sängyssä ja rupateltiin niitä näitä.

Hypätäämpäs vähän eilisiltaankin, sillä oon niin ilonen että tullaan Maijan kanssa niin hyvin juttuun. Mun oli tarkotus hakea keittiöstä vaan mahua, mutta juutuinkin juttelemaan Maijan kanssa yli tunniksi. Kiva kun tuntuu siltä, että voidaan puhua ihan kaikesta maan ja taivaan välillä.

Takaisin tähän päivää. Aurinko paistoi aamulla todella kauniisti, niimpä täytyi käyttää hyvä ilma hyödyksi ja lähteä kävelylle ja viettämään lukuhetkeä rantaan. Mulla on ollut tänään niin kiva päivä. Matkalla rantaan autoin yhtä mummoa tien ylityksessä ja hän oli siitä todella otettu ja kiitollinen. Lueskellessani rannan penkkikatoksessa pari vuotias tyttö toi minulle kiven, hymyili, naureskeli ja höpötteli omiaan (niin minä kuin tytön vanhemmatkaan emme ymmärtäneet tytön sanoja). Lähtiessään hän vilkutteli useaan kertaan. :) Hymyilyttää! Meri hohti kirkkaissa sinisen sävyissä, aina kirkkaan turkoosiin asti. Purjeveneilijät kiitivät merellä tuulen mukana ja ulapalta tulevat aallot vyöryvät kohti rantaa. Taivaalle kerääntyneet pilvet viilensivät ilmaa, mutta auringon kurkatessa pilvien lomasta sen lämpö saavutti kiireisimmänkin lenkkeilijän. Täydellistä. Oli mukava istuskella lukemassa, tuijotella merta ja tuoksutella sen tuoksua. Katokseen tulleet keuhkojen savustajat saivan minut kuitenkin jatkamaan matkaani aika nopeasti. Jatkoin matkaani ja mieli oli rauhaisa, saatuani tupakansavun huidottua tiehensä.
Rauhaisan lukuhetken ja rannalla käyskentelyn jälkeen olikin hyvä aika suunnata kotia kohti, ilmakin kun alkoi viilentyä.

Illalla suuntasimme vielä koko porukalla meksikolaiseen ravintolaan syömään. Ruoka oli tosi hyvää ja annokset todella suuret.

Kertakaikkiaan mukava päivä!

Ei kommentteja: